Wednesday, February 07, 2007

'תורה' מסיןי Torah from Sin[ai]

'תורה' מסיןי Torah from Sin[ai]

הפעם ארצה לתאר מספר נקודות אקופונקטורה נפוצות עליהן ניתן להפעיל לחץ, אולי במעט פחות יעילות ממחטים אך בכל זאת לתועלת לא מבוטלת. אזכיר בעיקר נקודות לטיפול חירום. אתאר כיצד למצוא את הנקודות, אמסור את מספרי הנקודות כפי שהם מוכרים על ידי אקופונקטוריסטים במערב וכן את השמות באנגלית, שמא תרצו לחפש אותן, וראו בסוף חיבור המאמר לאתר עם איורים.

לכאב חמור בגב התחתון שמונע לעמוד או אפילו לצאת מהמיטה, יש ללחוץ בו זמנית במשך דקה או יותר די בחוזקה מתחת ומאחורי הקרסול החיצוני. אלו נקודות UB 60, UB 62 ׁ(bladder point 60, 62). נסו ראשית את הקרסול באותו צד של הגב שכואב. אחר כך תוכלו לעמוד לפחות זמן קצר או לצאת מהמיטה כדי לבקר אצל רופא. ניתן לחזור על לחץ זה לעתים קרובות. נקודה נוספת המסייעת לטיפול בכאבי גב תחתון מצויה בקו האמצע בין האף והשפה העליונה.

נקודה זו משמשת גם למטרות אחרות ויכולה להציל חיים במקרים של דימום חמור העלול – לא עלינו – לגרום למוות אם אין סיוע ישיר אחר בנמצא, דוגמת נוזל לווריד. במקרים כאלו ניתן לתקוע בנקודה זו כל מחט מצויה. זה לא מסוכן, וגם אם רשמית אין זה חוקי, יש לפעול כך כאשר ברור שיש סכנת חיים. זוהי נקודה DU 26 ׁ(governing vessel 26).

לבחילה חמורה או בעיות והפרעות בלב לחצו על הצד הפנימי של הזרוע, בערך 3 אצבעות מעל לכפל של מפרק שורש כף היד, היכן שנמצאת רצועת השעון. אפשר ללחוץ על זרוע אחת או על שתיהן. בסין (ועכשיו יש סימנים לכך גם בישראל) נשים עונדות רצועות במקום זה כדי להתמודד עם בחילות בהריון, ועל הרצועה שמות משהו בחלק הפנימי כדי ללחוץ על הנקודה האמורה, ושמה P6 ((pericardium 6.

לטיפול בעצבנות קלה, יש ללחוץ על הנקודה בין העיניים, אותה 'עין שלישית' של ההודים.

יש אנשים שסובלים מיסרפדת .urticaria. לעתים קרובות הגורם לא נמצא ומקבלים תרופות חריפות. כוסות רוח במרכז הטבור במשך כמה דקות מספר פעמים ביום יכולות לרפא סירפדת עיקשת וכן שלשול חוזר אצל ילדים.

צירי לידה מוקדמים יכולים להוות סכנת חיים. יש לי ניסיון טוב מאוד בטיפול בהם באמצעות מחט אחת בנקודה K9((kidney 9, לעתים די בטיפול בודד (!) החוסך לאם ריתוק של חודשים למיטה. קשה להאמין, אך אמת לאמיתה. לכשעצמי, אני משתמש רק במחטים לצורך זה אך ייתכן ועיסוי בנקודה זו גם יועיל. אזור לחץ יכול להיות פחות מדויק מאשר נקודה לדקירה. הנקודה הזו נמצאת 10-11 ס"מ (כ-7 אצבעות) – חפשו את הנקודה הרגישה ביותר – מעל לקרסול הפנימי, בין עצם ה- tibia ובין הגיד העולה מהעקב, גיד אכילס.

לתינוק הפוך-אכוז, 'סיגר' סיני (הקרוי 'מוקסה' moxaועשוי מצמח Artemisia) יכול לחמם את UB 67

(bladder point 67) בקפל הציפורן של האצבע הקטנה ברגל. שיטה זו בטוחה לחלוטין, ואינה כואבת. תוכלו להתקשר אלינו וניתן לכם את פרטי תלמידותיי העובדות עמי ויוכלו ללמד אתכם להכין את המוקסה. לפחות מחצית התינוקות המיועדים ללידת עכוז יתהפכו אם הטיפול יתבצע לפני השבוע ה-35. אחרי השבוע ה-36 ההצלחה מועטה. בהעדר אפשרויות קלות ברפואה המערבית לטפל בבעיה, רצוי להיבדק סביב שבוע 32-33 כדי לדעת את מיקום הראש.

לקשיים בהנקה (שוב, לעולם, לעולם אין לתת מזון מאבקהformula-, כולם מסוכנים) יש הרבה פתרונות: הסברים, הרגעה, צמחים, מזון וכו'. לפעמים אקופונקטורה עם שתי מחטים, אולי אפילו רק פעם אחת, יכול מאוד לסייע. אינני בטוח שלחץ יעזור במקרה זה.

לכאב ראש באזור הרקות: לחצו בין האצבע הרביעית והחמישית ברגל, בקצה ה'קרום' היכן שהעצמות נפגשות. זו .Gb 41 (gallbladder 41) הקלה עשויה לבוא תוך שניות, וניתן לחזור על הטיפול לעתים קרובות.

את הנקודות ניתן לראות באתר המאויר www.acuxo.com/index.asp לחצו משמאל על acupuncture points. חברי הקהילה מוזמנים לפנות אלי ואראה להם את מיקום הנקודות.

תיהנו ממסעכם הווירטואלי לסין והיעזרו בו אם תזדקקו לחוכמת העם הזה. אשמח לשמוע את לקחיכם ומסקנותיכם בנדון.

No comments: